lauantai 1. huhtikuuta 2017

Hiushöpinöitä

Kävin eilen kampaajalla päivittämässä kesälookiin, mutta ei, ehei, mun kohdalla se ei tarkoita hiusten lyhentämistä, vaan vaalentamista raidoilla. Mulla ei ole koskaan ollut näin vaaleita hiuksia paitsi liukuvärjäyksenä.Tää oli mun mielestä hyvä ennakointi kesää varten, koska muuten auringossa ja lämmössä latvat lähtisivät vaalenemaan entisestään ja silloin tyvestä tulisi liian tumma. Mutta tää vaan siinä tapauksessa, jos tällä kertaa täällä kylmässä pohjolassa olisi helteinen kesä. Ehkä toiveajattelua, mutta ainakin mää oon valmistautunu!

Ennen kuin laitan kuvaa uudesta lookista, kaivoin koneen uumenista kuvia mun menneistä hiustyyleistä kaikkien ihasteltavaksi kauhisteltavaksi. Mutta turhat höpötykset sikseen ja aloitetaan!

2010


 Ehaana mustan ja punaisen yhdistelmä plus totta kai sivuotsis! Tällaisena mää viihdyin hävettävän kauan: melkein kaksi (!) vuotta! Askeleet kohti tätä tyylikkyyden multihuipentumaa lähti siitä, kun halusin ehdoin tahdoin värjätä mun luonnostaan punaruskeat hiukset melkein mustiksi, mikä ei ollut hyvä idea niiin kalpean ihon takia. Monesti multa kyseltiin olenko kipeä, kun kasvot näyttivät ihan valkoisilta tummien hiusten kanssa. Mutta koska mulla oli noihin aikoihin kunnon goottikausi meneillään, niin sitähän piti vielä korostaa noilla punaisilla raidoilla. Toisaalta eihän siinä mitään, tulipahan koettua extremet hiuskokeilut ja todeta, ettei oikeen ole mun juttu.

2012


 Keväällä päätin, että nyt saa puna-mustatukka väistyä ruskean tieltä ja päädyin väriin, joka oli aika lähellä mun luonnollista hiustenväriä. Tai siis ainakin osa väristä, koska puna-mustia hiuksia oli no, aika mahdotonta saada värjättyä tasaisesti, edes kampaajalla. Tulos oli värinpoiston ja uuden värin jälkeen se, hiukset olivat edestä hitusen vaalemmat ja takana oli bonuksena musta hiussuortuva, koska tumma väri oli niin pinttynyt. Olin kuitenkin tosi tyytyväinen noihin hiuksiin ja tuollaiset ne olivat ylppärijuhlissakin.


 Loppuvuodesta mulle tuli kuitenkin joku ihmeellinen aivopieru ja päätin värjätä kuontalon takaisin tummanruskeaksi. Ja siis totta kai just siihen pimeimpään vuodenaikaan, kun ihokin on kuin kalkkilaivan kapteenilla. Noi meikit on myös aika pesukarhut, eikä ihme, koska tein silloin rajaukset mustalla luomivärillä. :D

2013


Tumma väri kuitenkin haalistui kevääseen mennessä ja silloin oli aika keksiä jotain uutta, joka oli tällä kertaa liukuvärjäys punaisella. Okei, tuskin enää päätyisin tuohon lookiin, mutta oli toi mun mielestä parempi kuin musta tukka kahdella punaisella raidalla. 


Liukuvärjäys haalistui kuitenkin nopeasti, koska punaista väriä oli tosi hankala pitää skarpin näköisenä eikä siitä kesän jälkeen ollut mitään jäljellä. Mutta sen sijaan, että olisin värjännyt sen jälkeen hiukset jotenkin helppohoitoisemmalla värillä, niin enköhän kertonut sitten syksyllä kampaajalle, että haluan mahdollisimman punaiseen taittavan ruskean sävyn. Ja sellaisen myös sain. Tällä kertaa osasin kuitenkin varautua hiusnaamiolla ja sain värin pysymään sen avulla. Viihdyinkin punapäänä seuraavan vuoden kevääseen asti.

2014 ja etiäpäin


Kun kypsyin punaisiin hiuksiin, värjäytin ne takaisin ruskeiksi. Väri ei kuitenkaan ollut kampaajakäynnin jälkeen tuo, vaan se haalistui sellaiseksi aurinkoisen kesän aikana. Syksyllä en kuitenkaan lähtenyt tummentamaan väriä, vaan annoin sen olla noin ja otin välillä samaa sävyä olevia raitoja. Tajusin, että tällaisena kalkkilaivan kapteenina on parempi suosia vaaleampaa väriä. 

Mutta ihminen kaipaa kuitenkin aina välillä vähän vaihtelua, joten eilisellä kampaajareissulla halusin, että raidat alkaisivat ylempää ja tässä lopputulos:



Mää oon ihan huipputyytyväinen näihin ja juuri tällaista lähdin hakemaan! Nyt Jyväskylästä on löytynyt luottokampaajakin, joten tän värin ylläpitäminen onnistuu helposti!

Millaisia hiusturinoita teillä on? Mitkä ovat ne parhaat onnistumiset ja pahimmat mokat?

2 kommenttia:

  1. Sulla on ihanan pitkät hiukset ja tuli tosi nätit hiukset! T. ikuinen hiustenkasvatusprojekti meneillään.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos! <3 Ja tsemppiä sulle hiustenkasvatusprojektin kanssa!:)

      Poista