keskiviikko 26. heinäkuuta 2017

Takinkääntäjä

Tässä teille vielä postausta ennen kuin lähden mökille ralleja karkuun. Oon kuullut että tää rallipako on yksi osa jyväskyläläisyyttä, joten nyt on korkea aika tehdä siitä mullekin perinne. :D

Paita: Gina Tricot//Housut: Vero Moda
 
Mulle käy aina niin, että jos vannomalla vannon, etten ikinä, siis ikinä vaikkapa tule hankkimaan jotain tiettyä vaatetta tai aloittamaan tiettyä harrastusta, niin kuinka ollakaan, päädyn tekemään just niin. Ja moni varmaankin huomaa, mikä tässä kuvassa on se ei ikinä -vaatekappale. Kyllä, juurikin toi hempeän pastellinsinivihreä paita.


Vasta viime vuosina oon ottanut taas värejä mukaan enemmän. Aiemmin meininki oli kirjaimellisesti tosi mustavalkoista. Mutta sitten huomasin, kuinka väreillä saa kivaa piristystä muuten tummaan lookiin ja aloin lisäillä varsinkin metsänvihreää mustan kaveriksi. Pastellisävyt pysyivät kuitenkin poissa aina viime perjantaihin asti, jolloin huomasin tuon paidan Gina Tricon kesäalessa ja kunnon kahviövereissä pitkän jahkailun ja kaverin yllytyksen jälkeen ostin sen. Enkä ole katunut.


Mikä pastellisävyissä on sitten ollut mulle kova pala? Itse sävyjä vastaan mulla ei ole mitään, mutten ole vain kokenut niitä just mun tyyliin sopiviksi. Keväällä ajattelin että oh shit enhän mää löydä tuolta juuri mitään, kun huomasin jokaisessa vaatekaupassa pastellien tekevän tuloaan. Ongelma oli kuitenkin nopeasti ratkaistu, koska ostin sen verran kalliin hameen (josta höpöttelen myöhemmin) ja köyhänä opiskelija asetin itseni sen takia vaateidenostolakkoon. Sorruin silti Gina Tricotin aleissa, mutta se sallittakoon, koska: A. tää paita oli tosi tosi halpa, B. kerrankin ostan pastellisävyä ja C. kesä ei ole kesä ilman jotain aleostosta. Mutta nyt taas ryhdistäydyn ja jatkan lakkoilua marraskuun loppuun. Ainakin parhaani mukaan. :D


Millaisten vaatteiden kanssa teille on tapahtunut täys takinkääntö?

4 kommenttia:

  1. Ihana paita! <3 Mulle aiemmin ehdoton nounou oli oliivin vihreä ja vihreä ylipäätään.. noh, vihreetä käytän nykyään säännöllisesti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos! Joo, vihreä vaatteissa jakaa kyl aika paljon mielipiteitä ja oon huomannut, että monet joko rakastaa tai inhoaa sitä. :D

      Poista
  2. Toi paita sopii sulle tosi hyvin. En tiedä miksi Helinäkeiju tuli mulle siitä mieleen, vaikka eikai helinäkeijulla ollut nahkahousuja? :D Ehkä johtuu siitä, kun sulla on pitkät vaaleat hiukset ja katselevet kuvissa mystisesti sivuun. Hauska toi rallipako mietin eka, että miksi. Mutta joo siellä on varmaan aika erilainen meininki ja hulina, kun ympäri Suomea tullaa ralleja seuraamaan!

    Mun pitäis alottaa kans ostoslakko eikä sortua siitä yhtään. On tullut ihan liikaa kannettua aleista tavaraa kotiin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että kiitos, ihana kommentti! <3

      Tää rallipako on kyl itellekin aika kakspiipunen juttu, kun toisaalta haluisin olla silloin Jyväskylässä kun koko kaupungissa on kunnon juhlatunnelma ja tykkään kuitenkin kaikenlaisesta menosta ja meiningistä. Mut sit oon kuullu tosi monelta jyväskyläläiseltä, että se on yks helvetti, kun monet tiet on suljettu ja liikkuminen on hankalaa jne. Mut joku vuosi aion ehdottomasti olla Jyväskylässä rallien ajan ja ehkä mennä ihan katsomaankin! :D

      Ja nää kesäalet on kyl petollisia! Tsemppiä ostolakkoon!

      Poista