tiistai 7. maaliskuuta 2017

Laukkukurkistus

Naisen laukussa on toinen universumi. Se pitää kyl mun kohdalla paikkansa! Kamppeita löytyy joka lähtöön: on kaikea oikeesti tarpeellista, kuten puhelin ja lompakko (ja meikkipussi, jos olen koko päivän menossa tai lähden baareilemaan), mutta myös kaikkea turhaa, joita on kahvilakuitit ja suklaakääreet. 


Mä oon aina tykänny isoista laukuista, koska niihin mahtuu niiin paljon. Mun mielestä täyteen ahdettu laukku on yksi ärsyttävimmistä asioista, koska sitten sitä etsimäänsä juttua ei välttämättä löydä ilman että joutuu purkamaan koko sisällön. Siispä iso veska on paras! Kuvassa oleva ihanuus on äidin vanha, mutta hän ei enää käyttänyt sitä, joten laukku päätyi mulle ja on kyllä ollut kovassa käytössä! Parasta tuossa on, että se on tyylikäs, mutta silti käytännöllinen: laukkua tuntuu hyvältä kantaa olalla, siinä kulkee salivaatteet, kun treenin jälkeen menen kavereiden kanssa vaikka kahville tai en tarvitse kaupassa muovikassia, kun tuohon mahtuu niin paljon. 

Mutta siis se sisältö. Tänään mukaan mahtui nämä kamppeet:


Tuossa on tarpeellisia, mutta myös aivan turhia juttuja. Lompakko, kännykkä ja avaimet totta kai on tärkeitä. Passi on myös olennainen (mulla ei siis ole henkilökorttia), mutta se jää kotiin vähän liiankin usein niillä kerroilla, kun olisi pitänyt ostaa alkoholijuomia. Niinpä meillä on monesti tehty kauppareissut kahteen kertaan, kun eräs on hajamielisyyksissään katsonut passin olevan aivan toisarvoinen...

Niin ja tärkeitä on myös noi mun laktaasikapselit! Mulla on siis laktoosi-intoleranssi, joten noiden kapseleiden kanssa kahvilareissut on paljon paljon helpompia, koska laktoosi ei silloin rajoita mun valintoja. Se kauhea tunne, kun tekee mieli vaniljalattea tai sulkaakakkua ja kapselit ovat jääneet kotiin, kunnon katastrofi.


Ja sitten ne ei-niin-olennaiset, mutta ei täysin turhatkaan. Mulla on aina kirja mukana, jos päivässä on odottelua tai hengailen itsekseni kahvilassa. Kännykkä on myös ahkerassa käytössä ajantappajana, mutta kirjaan on helpompi uppotua ja aikakin menee silloin nopeammin. Toinen tärkeydeltään samanmoinen on huulirasva. Se ei ole mulle ihan elintärkeä, koska länttään yöksi kunnon kerroksen bepanthenia, mutta nyt talvella sekään ei yleensä riitä ja silloin huulirasva on korvaamaton!

Ja sitten on nää turhaakin turhemmat, kuten kuitit, joilla ei tee mitään: kuvan kuiteissa olen todistanut käyneeni Miriam´sissa kahvilla ja ladanneeni sekä Jyväskylän että pk-seudun matkakortit.  Ja toinen turha on mulla noi ilmaisnäytteet, jotka unohdan ikiajoiksi laukun pohjalle vanhenemaan. Kuvasta ihmeellisesti puuttuu kaikki ne karkkipaperit, joita löytyy tosi usein. Ehkä tää on todiste siitä, että onnistun yhdessä tän vuoden tavotteessa eli herkkujen puputtamisen vähentämisessä. Nyt oonkin toiveikas!

Mitkä on teidän laukkujen vakkaritavarat, ne tarpeelliset ja turhat?

2 kommenttia:

  1. Mahtava kuosi tässä laukussa, tykkään! =) Mulla kulkee myös huulirasva tai parikin mukana, kesällä ei ehkä ihan aina. Tähän aikaan vuodesta mulla on myös käsidesi ja käsirasva. Kädet on välillä kuin hiekkapaperia, niin rasva pitää olla lähellä. Laukun pohjalta saattaa löytyä myös lakupatukka ja/tai proteiinipatukka.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos! Käsirasva olis kyl tosi hyödyllinen ja mulla on kans sama juttu, että käsien iho on kuin hiekkapaperia. Ja toi käsidesi on kans hyvä! Ja pitäähän sitä jotain syötävääkin aina löytyä! :)

      Poista